Op bezoek bij het orkest
Go R.O.
Onderwijsniveau
onderbouwEigenschappen
workshopEen interactief bezoek van een of meerdere klassen aan het Residentie Orkest. De ochtend begint met een inleiding door een musicus uit het orkest. Daarna krijgen de leerlingen opdrachten mee en mogen ze luisteren bij een repetitie van het orkest. Ze zitten vlakbij de musici, waardoor ze een bijzonder inkijkje krijgen in hoe een orkestrepetitie in zijn werk gaat. Na de repetitie wordt nabesproken wat de leerlingen gezien en gehoord hebben. Wat viel er op? We sluiten af met een workshop over musiceren, dirigeren en componeren. Aan het eind van Go R.O. hebben de leerlingen meer inzicht in hoe een groot symfonieorkest werkt.
Locatie: Amare
Tijdsduur: 1 x 2 uur
Datum: op aanvraag
Prijs: €150,- per klas
Geschikt voor: onderbouw
Bezoeken aan het orkest vinden plaats in Amare.
Amare
Spuiplein 150
2526 HZ
Den Haag
Op loopafstand van Station Den Haag Centraal
Tram 1, 2, 3, 4, 6, 9, 15 en 16 en bus 22, 24, 28 en 31 stoppen voor de deur
Hoe gaat het boeken in zijn werk?
Lees de beschrijving bij de les.
Vul het digitale aanmeldformulier in.
Onze afdeling Educatie neemt contact met je op om een datum te selecteren en de aanmelding te bevestigen.
Bij maatwerk sturen we eerst een offerte. Bij akkoord ontvangen we de offerte graag getekend retour.
In een e-mail krijg je vervolgens alle (praktische) informatie die je nodig hebt.
Combineren is mogelijk!
Wist je dat het het mogelijk is om de les te combineren met een van onze andere educatieve activiteiten? Je kunt op die manier een opeenvolging van activiteiten door één of meerdere leerjaren van de school maken. We denken graag mee. Voor alle activiteiten is betalen met cultuurkaart mogelijk.
"Wat een manier voor leerlingen om eens aan andere instrumenten te snuffelen. Ze worden echt gepakt door de enthousiaste docenten. Ook na en tijdens het bezoek aan het orkest kijken ze hun ogen uit. "
- RUDOLF DRAIJER, DOCENT MUZIEK
Boek deze workshop!
Kom op bezoek in Amare. Doe een vrijblijvende aanvraag via ons formulier.