Kom werken bij het Residentie Orkest


Voor het team Marketing & Communicatie zoekt het Residentie Orkest een: 

Junior Marketeer   

32-36 uur (0,8-0,9 fte)  

Ben jij een energieke en nieuwsgierige starter in het marketingvak? Heb je een passie voor campagnes, contentcreatie, online communicatie en wil je bijdragen aan de zichtbaarheid van ons orkest? Wij zoeken een hands-on Junior Marketeer die het leuk vindt om aan de slag te gaan met het vergroten van onze eigen inkomsten, publieksbereik en de naamsbekendheid van het orkest.  

Wie zijn wij?  

Al meer dan 120 jaar zet het Residentie Orkest de toon als vooraanstaand symfonieorkest op regionaal, landelijk en internationaal gebied en daar zijn we trots op. Met een avontuurlijk en verrassend repertoire brengen we bijzondere, mooie en relevante composities tot leven, maar onze missie reikt verder dan de concertzaal alleen. We staan midden in het Haagse stadsleven en willen mensen verbinden en verrijken—van jong tot oud, van buurtbewoner tot wereldburger. Dat doen we met inspirerende educatieprogramma’s, betekenisvolle maatschappelijke projecten en prikkelende samenwerkingen met diverse culturele partners. We bieden een muzikale belevenis van topkwaliteit, eigentijds en dynamisch, die mensen samenbrengt en laat genieten.   

De thuisbasis van het Residentie Orkest is Amare, in het centrum van Den Haag. Ook zijn we een graag geziene gast in de grote Nederlandse zalen zoals De Nationale Opera, Het Concertgebouw en TivoliVredenburg. Het Residentie Orkest heeft veel trouwe bezoekers, maar we zijn ook altijd op zoek naar nieuw publiek. Daar hebben we een uitgekiende marketingstrategie voor nodig waar jij, samen met ons team, aan meebouwt. 

In dit team is per direct een vacature ontstaan voor:  

Junior Marketeer   

32-36 uur (0,8-0,9 fte)  

Wat ga je doen? 

Samen met ervaren collega’s van de afdeling Marketing & Communicatie draag je bij aan de ontwikkeling, uitvoering en effectiviteit van 360°-campagnes, online communicatiemiddelen en contentcreatie ter ondersteuning van de naamsbekendheid, kaartverkoop, zakelijke verkoop, educatie, talentontwikkeling, maatschappelijke projecten, fondsenwerving, donateurs en Vrienden. 

  • Je werkt samen met de Campagne Marketeer aan diverse, grootschalige campagnes en krijgt de verantwoordelijkheid voor een aantal campagnes die je vanaf briefing tot publicatie coördineert, in samenwerking met reclame-, PR- en mediabureaus; 

  • Je werkt samen met de Content en Online Marketeers aan het maken, coördineren en publiceren van nieuwe content en draagt actief bij aan ons merk op de social kanalen, onze website en via de mailings; 

  • Je regelt en coördineert de inzet en werkzaamheden van foto- en videografen tijdens concerten en andere events of activiteiten; 

  • Je stelt samen met de Campagne en Online Marketeer per concertseizoen het communicatieplan op en bewaakt met elkaar de planning en budgetten; 

  • Je stelt rapportages op van marketingactiviteiten, zodat we continu kunnen verbeteren op basis van wat werkt en wat niet; 

  • Namens de afdeling Marketing & Communicatie woon je af en toe ’s avonds of in het weekend concerten of andere events bij.   

 
Wie ben jij? 

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau; 

  • Je hebt al enige ervaring met uitvoerende marketing- en communicatietaken, bijvoorbeeld via jouw opleiding, stage of afstuderen; 

  • Je bent communicatief, enthousiast, betrokken en flexibel, leert graag nieuwe dingen en kan goed overzicht houden; 

  • Je bent creatief, schrijft goed en foutloos en je weet hoe je verschillende sociale media-platformen in kan zetten;  

  • Je kunt zelfstandig (digitale) content creëren en weet dit aan te passen aan verschillende doelgroepen; 

  • Je kunt resultaten van marketingactiviteiten analyseren, interpreteren en rapporteren; 

  • Je hebt affiniteit met podiumkunsten, cultuur of klassieke muziek. 

 

Wat bieden wij?  

  • Een uitdagende startersfunctie in een dynamische omgeving in het culturele hart van Den Haag;  

  • Een plek in een ervaren, energiek, gedreven en gezellig team bestaande uit vijf collega’s;   

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;  

  • Je salaris bedraagt maximaal € 4.330,- bruto per maand bij een 40-urige werkweek; 

  • Daarnaast krijg je (bij een fulltime dienstverband) 47 vakantiedagen, 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,25%;  

  • De mogelijkheid om in overleg deels thuis te werken;  

  • Een personeelsregeling voor het bijwonen van concerten van het Residentie Orkest.    

Het Residentie Orkest onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie en streeft ernaar om als organisatie een afspiegeling van haar publiek en daarmee de maatschappij te zijn. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.  

 
Ben je enthousiast?  

Stuur uiterlijk 3 november 2025 je motivatiebrief en CV naar Sana van Iddekinge (Hoofd P&O): sana.van.iddekinge@residentieorkest.nl. Op 14 november 2025 staat de eerste gespreksronde gepland en op 19 november 2025 de tweede ronde.  

Voor meer informatie over de functie of de procedure kun je contact opnemen met Linda Grau (Hoofd Marketing & Communicatie): linda.grau@residentieorkest.nl. Wil je meer weten over het Residentie Orkest, kijk dan op residentieorkest.nl 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Bij indiensttreding vragen we om een Verklaring omtrent Gedrag (VOG).