Kom werken bij het Residentie Orkest
Het Residentie Orkest heeft per direct een vacature voor:
CRM specialist 32 uur (0,8 fte)
Over het Residentie Orkest
Het Residentie Orkest zet al meer dan 120 jaar de toon als symfonieorkest. Daar zijn we trots op. We hebben een breed, verrassend en uitdagend repertoire en voeren de mooiste composities uit. Maar we doen meer. Het Residentie Orkest staat midden in het Haagse stadsleven: wij willen verbinden en verrijken. Dat doen we onder andere met educatieprogramma’s, maatschappelijke projecten en door prikkelende samenwerkingen aan te gaan met diverse (culturele) organisaties en instellingen. Zo bouwen we een stadsbreed publiek op, met bewoners én partners.
De afdeling Development & Relations (D&R) is verantwoordelijk voor een veelzijdig en trouw netwerk van fondsen, partners en zakelijke en particuliere schenkers die met elkaar voor het orkest een uiterst relevant draagvlak vormen. Naast de subsidie die het RO ontvangt van de rijksoverheid en de Gemeente Den Haag, werkt het team D&R aan het beheer en de groei van deze relaties én aan de vertaling naar activiteiten die horen bij de visie en missie van ons orkest. Het team bestaat uit vijf leden en is in de afgelopen jaren zeer succesvol geweest in het opbouwen van een waardevol netwerk.
In dit team is per direct een vacature ontstaan voor:
CRM specialist
32 uur (0,8 fte)
Jouw impact
De afdeling Development & Relations is verantwoordelijk voor het relatiebeheer en de fondsenwerving van het Residentie Orkest. Als CRM specialist sta je aan de basis van effectieve campagnes voor de werving van derde geldstromen. Je draagt bij aan de online fondsenwervingsstrategie en weet nieuwe kansen te identificeren en te benutten. Samen met je collega's van development en marketing zorg je ervoor dat de fondsenwervingsdoelstellingen gehaald worden en op die manier de educatieve en maatschappelijke projecten van het orkest gerealiseerd kunnen worden.
Wat je gaat doen
Beheren en optimaliseren van het CRM-systeem, inclusief datakwaliteit en structurele verbeteringen;
Uitvoeren van data-analyses en opstellen van rapportages voor marketing- en fondsenwervingsdoeleinden;
Signaleren van kansen op basis van data en het initiëren van nieuwe fondsenwervende acties;
Organiseren van en bijdragen aan relatie- en fondsenwervingscampagnes;
Inrichten van klantreizen (customer journeys) die de betrokkenheid en loyaliteit vergroten;
Bijwonen van concerten en evenementen voor het onderhouden van relaties;
Technisch ondersteunen bij het opstellen van nieuwsbrieven en gepersonaliseerde communicatie;
Samenwerken met collega’s uit verschillende teams en externe partners.
Wie je bent
Je bent analytisch, datagedreven en hebt een goed ontwikkeld commercieel inzicht;
Je weet projectdoelstellingen te relateren aan relevante relaties en kansen te benutten;
Je bent communicatief vaardig, proactief en een echte teamspeler die tevens zelfstandig kan werken;
Resultaatgericht en gericht op het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties;
Affiniteit met podiumkunsten, cultuur of klassieke muziek is een pré.
Kennis en ervaring
HBO werk- en denkniveau;
Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare rol zoals CRM Marketeer of Loyalty Marketeer;
Je hebt uitstekende ICT-vaardigheden en bent bedreven met CRM systemen; ervaring met MS Dynamics 365 en Power BI is in je voordeel.
Wat bieden wij?
Een uitdagende functie in een dynamische omgeving in het culturele hart van Den Haag;
Een plek in een jong en energiek team dat volop in ontwikkeling is;
Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
Je salaris bedraagt maximaal € 4.880,- bruto per maand bij een 40-urige werkweek;
Daarnaast krijg je (bij een fulltime dienstverband) 47 vakantiedagen, 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,25%;
De mogelijkheid om in overleg deels thuis te werken;
Een personeelsregeling voor het bijwonen van concerten van het Residentie Orkest.
Het Residentie Orkest onderschrijft de Code Diversiteit & Inclusie en streeft ernaar om als organisatie een afspiegeling van haar publiek en daarmee de maatschappij te zijn. Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.
Solliciteren en overige informatie
Graag ontvangen we uiterlijk 11 september 2025 je sollicitatie in de vorm van een motivatiebrief en CV. Je kunt je sollicitatie richten aan Sana van Iddekinge, Hoofd P&O en mailen naar vacatures@residentieorkest.nl. Op 18 september 2025 staat de eerste gespreksronde gepland en op 23 september 2025 de tweede ronde.
Voor meer informatie over de functie of de procedure kun je contact opnemen met Annelie Bulsing, annelie.bulsing@residentieorkest.nl (Adjunct Directeur Publiek & Markt). Wil je meer weten over het Residentie Orkest Den Haag, kijk dan op onze website: www.residentieorkest.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Bij indiensttreding vragen we om een Verklaring omtrent Gedrag (VOG).