Meer over Hester
2024
Ik begon al met vioolles toen ik drie jaar was. Ik startte volgens de Suzuki methode (muziek is een taal, die je al jong kunt leren, net zoals je leert praten). Daarna had ik privéles van vioolpedagoog Bouw Lemkes, waarna ik doorstroomde naar het Conservatorium van Amsterdam. Daar studeerde ik de bachelor bij Johannes Leertouwer en ik deed mijn master bij Ilya Grubert.
Ik hou van veel verschillende soorten muziek. Maar als je mijn favoriete componist vraagt kom ik toch steeds weer uit bij Brahms.
Ik speel al van jongs af aan in jeugdorkesten zoals het Jeugdorkest Nederland, Nationaal Jeugdorkest en het Europees Jeugdorkest. Mijn hart ligt bij het symfonische repertoire. Maar ik vind het ook heel leuk om popmuziek te spelen of filmmuziek bij het Cinemusic orkest waar ik concertmeester ben.
Ik ga graag uitdagingen aan. Zoals bij Pynarello, waar we bruggen slaan naar andere genres en waar we composities zoals Tsjaikovski 6 en Sjostakovitsj 9 zonder dirigent en uit ons hoofd spelen!
Ik heb een aantal jaren geleden een prachtige Johannes Cuypers uit 1806 kunnen kopen. Het was liefde op het eerste gehoor.
Waar luister ik graag naar?
Chausson – Poème door Ginette Neveu. Zij heeft een betoverend geluid vind ik. Ook al is het misschien gedateerd, ze vertelt een verhaal.
R. Strauss – Vier Letzte Lieder door Elisabeth Schwarzkopf
Het laatste deel van Ma Mère l’Oye van Ravel – Le jardin féerique
Schönberg – Verklärte Nacht
Maar ook luister ik vaak naar niet klassiek werk zoals Voilà door Barbara Pravi of La vie en rose door Édith Piaf.
Van der Vlugt&Co
Met mijn broer, Floris van der Vlugt, mijn vader, Bram van der Vlugt en goede vriend Lucas Dols vormde ik het theatergezelschap Van der Vlugt&Co. We maakten onder andere een voorstelling over het vergissingsbombardement op het Bezuidenhout in Den Haag waar mijn vader tijdens de Tweede Wereldoorlog woonde.